Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-10-26

Míg másoknál az őszi időszak a terepasztal építés kezdete, nálam ilyenkor zárul. Ennek oka csak annyi, hogy a garázsban építkeztem, télre pedig kell a hely az autónak is. A pakolgatás során zárszámadást is teszek, mit terveztem tavasszal, és mi teljesült.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-09-27

A terepasztalok többsége (az enyém is) tavaszi vagy nyári témájú, így a természet utánzásánál a fű, fa, virág, mint összetevők, nem elhagyhatóak. Lehet hatalmas virágos rétet is modellezni, de én jobban szeretem, ha a virágok a háttérben bújnak meg, mint a képen is. A terepasztalomon a virágokat két módszerrel teszem fel: vagy a Noch kész virágait használom, vagy a VMC virágporát. A bejegyzésben a Noch kész virágokkal kapcsolatos tapasztalataimat osztom meg.

Tovább a bejegyzéshez

Vélemény • 2020-09-15

A bejegyzéshez mellékelt képet osztottam meg a Facebookon, amelyekre egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek. Illetve egy olyan is, amely elgondolkodtatott.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-08-29

Tillig - a legnagyobb TT méretben gyártó cég - a tegnapi napon jelentett meg őszi újdonságait, amit erről a linkről lehet letölteni. A katalógus kapcsán ismét meg kellett állapítanom: nem én vagyok a fő célcsoport.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-07-27

A PIKO a Siemens Eurosprinter modelljeivel kezdte el villanymozdonyok TT méretű gyártását még 2006-ban. A 2011-es újdonságként beharangozott 47431 cikkszámú V. korszakot idéző MÁV-os, és az idén megjelent 47437-es cikkszámú MÁV STARTos mozdony alapja még ugyanúgy a 14 évvel ezelőtti modell, illetve ugyanúgy a 9-es mozdonyt modellezi. Mikor egymás mellé tettem, akkor olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a keresd a különbséget játékban.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-07-19

Talán azok voltak a régi szép idők.
2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt., egységes irányítás alá kerül a távolsági közlekedés. Eredetileg nem ezt a témát dolgoztam volna fel, de a vasút és busz témaköre kapcsán adódott a téma: terepasztalhoz hozzátartoznak a buszok is.
Sajnos, TT méretben nem vagyunk túlzottan elkényeztetve, ha V.-VI. korszakos buszt szeretnénk, a korábbi IV. időszakhoz azonban van bőven választék: IFA, ROBUR, és IKARUS számos típusát is meg lehet találni. Mivel terepasztalom a modernebb korokat modellezi, ezért az újabb buszok témaköréről írtam a bejegyzést.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-06-28

A Busch egy hosszúkás zacskóba egy fehér, illetve egy betonszürke felületű, 308*158mm méretű, 3mm vastag téglalapokat csomagolt.
A csomagolásból kivéve látszik, hogy ezek laza szerkezetű műanyag lapok, amelyek egyik oldala egyenletesen festett. Ha a hablemezre vékonyan, éles ceruzával vagy tűhegyű filctollal rajzolunk, az anyag a vonalak helyén benyomódik így domború felületet kapunk.

Tovább a bejegyzéshez

Terepasztal történetek • 2020-05-25

A legtöbb terepasztalon a mellékvonali forgalmat modellezik. Nálam sincs ez másképp, van egy alsó, nagyobb állomás, meg egy felső, kisebb, amiből kiágazik a korábban bemutatott Irtásos zsákvonal. Újfent a mellékvonalak bezárásáról, személyszállítás felfüggesztéséről szólnak a hírek, és igaz-ami igaz, nálam is hasonló problémák vannak a Vonor-Irtásos vonalon, mint a bezárásra kijelölt vonalak többségénél: elavult, sebességkorlátos pálya, szűk ívek, fejlesztésre szoruló megállók, kevés vonatpár és a Bzmot az egyetlen, ami ki tudja szolgálni

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-05-17

A konténeres vonatok mellett másik nagy kedvenceim a nyitott tehervagonok. Szeretem azokat a kocsikat, amelyek már modellgyárban javítófestést kaptak: ezek azok a kis, eltérő színű négyzetek és téglalapok az oldalfalon, illetve a pályaszám alatt. A 2020. évi tavaszi újdonságként megjelent és bemutatásra kerülő Havelka feliratú Eanos kocsi mindkét kívánságom teljesíti.

Tovább a bejegyzéshez

Terepasztal történetek • 2020-05-06

Úgy gondolom, hogy egy igazi terepasztalnak van története, egy elképzelt valósága. Ez a történet segít abban is, hogy jobban elképzeljük a tájat, ezzel is egy valószerűbb terepet építsünk.
Irtásos volt a terepasztal első elkészült része, persze, ezen is többször módosítottam, de most már véglegesnek tekintem.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-04-20

A bejegyzésnek eredetileg ezt a címet akartam adni: A fű, ami első látásra megtetszett, majd megutáltam, később megtanultam vele élni. Igen figyelemfelhívó cím lett volna, illett volna a korábbi bejegyzéshez, de aztán tovább gondoltam.
A bejegyzés egy olyan fű lerakási technikáról fog szólni, amely egyszerű, de hosszú időt vesz igénybe, rengeteget kell hajolni közben, azonban az eredménye szerintem tetszetős.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2020-04-12

A Vasútmodell Centrum (VMC) saját márkás, mecseki erdőtalaj elnevezésű terméke sokoldalúan használható, nem csak talaj takarására, hanem fák kérgének készítésére, műanyag elemek koszolására (rászáradt sár hatás létrehozására) is megfelelő, én a terepasztalomon rendszeresen használom. Azzal a technikával, amivel én dolgozom, a terep építése nehézkes, erőt kell vennem magamon, hogy belefogjak. A bejegyzés nem a termék ellen szól (mivel a fél terepasztalon ez van, a másik felén meg lesz), hanem bemutat egy technológiát, amely ugyan szép eredményt ad, de az oda vezető út nehézkes. A termék elérhető kiszerelése olcsó és kiadós, lehet vele kísérletezgetni úgy, hogy senkit nem dönt nyomorba.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-03-04

Az előző bejegyzésben írtam a Busch 2019. évi akció-szettjeiről, ma megérkezett egy, a 2020. éviből, amely két kutya bot-visszahozós játékát mutatja be.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2020-02-09

Még tavaly év végén vettem át a Busch akciókészleteit (action set), amely TT méretben egyfajta piaci rést tölt be, de csak most jutottam oda, hogy ki is bontsam ezeket a dobozokat. Az igaz, hogy nem egy gyártó készít valamilyen tevékenységet végző figurákat, de komplett, kiegészítőkkel ellátott szettek ritkábbak. A csomagoláson is látszik, a Busch komolyan gondolja: minden kis szett külön dobozt és ennek megfelelő, magasabb árat is kapott.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-10-27

2019-ben nem volt TeMoFeszt, ezért választottam ezt a kiállítást pótlásként. Az ilyen kiállításokra azért szeretek járni, mert minden asztalból lehet tanulni.

Szolnokon tavasszal, március 15-e környékén az Agórában is van egy nagy kiállítás, ez annak a kistestvére lehet. A kiállításon volt egy TT terepasztal, egy-egy H0 és egy N modul, és több H0 asztal.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-10-13

Az AWT, mint brand teljesen eltűnik a piacról 2019. októberétől, és a PKP Cargo International részeként működik tovább. A lengyel tulajdonos úgy döntött, hogy az integráció arculatváltással is jár, így a látványos narancs-szürke festést fehér alapszín kék felirattal megjelenés váltja.
A jelenlegi bejegyzés nem a konkrét modell bemutatására koncentrál, inkább az AWT-t mint céget, illetve az AWT logóval TT méretarányban megjelent modelleket sorol fel.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-10-07

Két olyan tehervagont mutatok be, amelynek a feliratokon túlmenően is vannak magyar vonatkozásai, azaz eredetijük akár itthon is készülhetett volna. Mind a Tillig 2019. évi újdonsága, a Rail Cargo Austria Hbis-tt, mind a Roco már nem gyártott Hbbillns GYSEV modellje érdekes történettel rendelkezik.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-23

Egyszerűsített kiépítésű, de kinézetében izgalmas személykocsit mutatok be, amely a Tillig belépőszintű kínálatában szerepel és árazása is ennek megfelelő.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-06-17

A mai hírek közt vezető helyen szerepelt, hogy a újonnan vásárolt KISS motorvonatok bizony nem férnek el minden alagútban. Mi a helyzet a terepasztalomon, ha az emeletes vonatot vetném be a tömegek szálltására?

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-09

Folytatom a konténerszállító vagonok bemutatását, ezúttal a Busch négytengelyes modelljét, amely 2 DHL feliratú csereplatót szállít. A modell már kifutott, nem elérhető, de a konténerszállító vagonja még igen.

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-06-02

Mindenki szeret valamit gyűjteni a vasútmodelleken belül, számomra a konténerszállító kocsik a kedvencek. Ezért nem is meglepő, ha több gyártótól is rendelkezem ilyen kocsikkal. A konténerszállító vagonok bemutatását egy olcsó, egyszerű felépítésű Lgs kocsival kezdem, amelyet a PIKO gyárt.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-26

Amikor a terepasztalt elkezdtem építeni 2011-ben nem tájékozódtam túl sokat. Ugyan hallottam a profilsínekről, meg tudtam azt is, hogy sínszálakat vesznek és abból bármilyen ívet kihoznak, de nekem a Berliner Bahnen (BTTB) sín olcsó volt, és ismertem. A BTTB sínrendszert nagyon logikusnak gondoltam, gyerekként könnyen állítottam össze belőle körpályát, és ha mellédugtam, akkor is ment körbe a vonat. Egyszerű volt, mint a favonat. El is kezdtem a BTTB sínekkel összeállítani a pályát, ahol éppen nem volt sín, ott papírlap segítségével kimértem. Aztán jöttek a problémáim.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-19

A terepasztal összképéhez hozzátartoznak a vasút mellett álló őr-, váltókezelő- és bakterházak, illetve egyéb szolgálati helyek. Ezek a helyek már a vasút korai szakaszától fogva különböző módon felügyelték a forgalmat: átkelőt biztosítottak, lámpát kezeltek, váltóbotokat átadását segítették, vagy éppen tűzőrséget látták el. A terepasztalomhoz három gyártótól, három különböző technikával készült épületet szereztem be.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-12

Még ennyi év után is ugyanabba a hibába esem bele, aminek az lesz az eredménye, hogy ami egyszer már felépült, az bontásra, majd újraépítésre kerül. A probléma oka pedig egy mondatban: a vonalzónak higgy ne a szemednek!

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2019-05-05

A modellt még 2014-ben rendeltem meg, amikor még úgy volt, hogy a gyűjtemény cseh irányultságú lesz. Aztán eltelt 5 év és kézbe is vehettem.

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2019-05-01

Az építés során számos dolgot elhibáztam, amit most már persze másképpen csinálnék. Ilyen a kezdés is, amit nehéz utólag jóvá tenni.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.