Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Modellbemutatás • 2022-04-21

A jelenleg kapható TT épületekből sokat meg lehetett vásárolni a keletnémet Vero kínálatában a cég 1990-es megszűnéséig. Ezek a H0-hoz és a TT-hez egyaránt ajánlott épületek 1 a 100-hoz méretarányban készültek. A Vero termékeit több cég vette át, a H0-TT termékvonalat az Auhagen vitte tovább. Természetesen az Auhagen kínálatában megtalálhatóak a TT-hez méretezett 1:120 méretarányú épületeket is, de ebben a bejegyzésben kifejezetten a Vero városi sorházait vizsgálom.

Keresőszavak: auchagen, vero, város, sorház, épület,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2022-03-20

Szinte a kezdetektől fogva úgy tervezem a terepasztalt, hogy a váltóutak beállítása félautomata lesz. Ez nálam azt jelenti, ha lenyomok egy kezdő és egy végállomást a vezérlőpulton, akkor a váltók átállítása mellett váltson a jelző is zöldre és adjon a szakaszra áramot, miközben mindenhol máshol vörös fényt adjon a jelző és árammentes maradjon a szakasz.
A BTTB/Zeuke relék korlátait elértem, ezért elkezdtem egy másik lehetőség keresését, amit az Arduino és kapcsolódó kiegészítőiben találtam meg. Jelenleg még a kísérletezgetés fázisában járok, a felmerülő problémákat megoldását vizsgálom.

Keresőszavak: arduino, relé, vezérlés,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2022-02-26

A blog nem váltott kertészeti tematikába, csak ahhoz, ha rönkfa szállítmányt szeretnénk a nyitott kocsiba (pl: E, Es, Eas, Eas-x és társaik) tenni, akkor ezt most kell elkezdeni. A rakományhoz mostanában kell vékonyabb ágakat gyűjteni, és kiszárítani. A fákban, bokrokban így tél végén a nedvkeringés még alacsony, ezért hamarabb is szárad ki. Érdemes ilyenkor egy vagy kétféle fa levágott hatásaiból többet is gyűjteni, de tapasztalatom szerint nem érdemes sokfélét keverni. Nekem a képen is látható mályva hajtásai tetszenek, ezek mintázata bár világos, de változó árnyalatú, oldalán vízszintes harántvonalak futnak, amely a valódi fák kérgét utánozhatják. Persze, lehet hurkapálcikából is készíteni rakományt, de véleményem szerint azt még sokáig kell festegetni, koszolni, hogy igazinak tűnjön.

Keresőszavak: eas, tehervagon, szállítmány, rönkfa,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2022-01-16

Az Auhagen 2021. évi újdonságként H0, TT és N méretarányban Multicar teherautókat adott ki. A TT méretben egyszemélyes M22 szemétszállító és billenőplatós (43671, 43672) illetve M24 kétszemélyes dobozos (43673), illetve egyszeri kiadásban hókotró (40506) kisteherautókat dobott piacra. A kisteherautókat 5.500 Ft körüli áron lehetett 2021. decemberében megvásárolni. Ebben a bejegyzésben a

Keresőszavak: auhagen, multicar, papírbakter, m24, kisteherautó,

Tovább a bejegyzéshez

Újdonság bejelentések • 2021-12-30

A PIKO szokásához híven még az óév utolsó napjaiban kiadta katalógusát, amelyben az újdonságok mellett a 2022-ben megvásárolható modelleket is bemutatja. Elsőre átlapozva az az érzésem támadt, hogy az új katalógus hosszabb, mint a tavalyi, de valójában ez is 40 oldalas, csak valahogy tartalmasabbnak tűnik.
Sajnos idén sem jön új Szergej, Lúdmilla is csak DR festést kap, de lesz új magyar modell.

Keresőszavak: piko, újdonság.magyar, laminátka,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-12-19

Korábbi bejegyzésekben bemutattam, a két- és négytengelyes konténerszállítók egy-egy képviselőjét, most folytatnám még két tengellyel. Az Sggmr típuscsalásban olyan lapos kocsik tartoznak, amelyek forgóvázzal szereltek és legalább 6 tengelyesek. A Tillig 2020-ra ígérte az új típus kiadását, azonban a kocsik szállítása 2021. áprilisától történt (1806x sorozat), ebből egy 45 lábas konténereket szállító vagont mutatok be.

Keresőszavak: tillig, hobbytrain, konténer, tehervagon, konténerszállító,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-11-19

Idén júniusban írtam egy bokorkészítési technikáról, de a bokrok hamar elfogytak és én szerettem volna virágzó cserjéket is a terepasztalra, mert mégiscsak egy májusi időszakot modellezek. Kerestem a lehetőségeket, hogyan lehetne fehér virágú bokrokat létrehozni és közben megpróbáltam jobban megbarátkozni a fújható ragasztóval.

Keresőszavak: vmc, noch, busch, bokor, virág, polifiber,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-11-07

Az előző bejegyzésben bemutattam az MTB motorvonatát, amelyben feltettem a költői kérdést is vajon megéri-e, az építőkészlethez képest. Mivel mindkettővel rendelkezem ebben a posztban teszek egy összehasonlítást.
Nem árulok el nagy titkot az MTB gyártmányának kialakítás szebb, pontosabb, ami nem is meglepő, mivel az LPH építőkészlete csak néhány ezer Forintba kerül.

Keresőszavak: mtb, bzmot, máv, motorvonat, lph, magyar, cseh,

Tovább a bejegyzéshez

Modellbemutatás • 2021-10-23

Végre októberben megjelent a cseh MTB TT méretarányú motorvonata. A modell külsőségeiben nem okoz csalódást és a cseh gyártó sem vállalt túl nagy kockázatot a modellel, egyrészt a cseh változat elkészült, a magyar változat is nagy sorozatszámú volt és a mai napig szolgálatban áll, a mellékvonalak meghatározó motorvonata a modellezésben legtöbbek által gyűjtött IV. korszak második felétől. Az MTB modellekre jellemző, hogy a legkisebb ívsugár a BTTB-hez igazodik (ezt a modellt is 280 mm-től ajánlják), így a régebbi sínanyagból épült terepasztallal rendelkezők is növelheti a vevőkört Ezek után nem meglepő, hogy az MTB oldalán a termék mellé egy napra sem került ki a zöld pötty, ami a raktárkészletet jelezné, hónapok óta csak a kék, megrendelhető jelzést mutatja.

Keresőszavak: máv, bzmot, motorvonat, mtb, magyar, cseh,

Tovább a bejegyzéshez

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-10-02

Az előző bejegyzésben a Vasútmodell-Centrum (VMC) saját márkás agyagos föld és a karszt föld nevű termékeit mutattam be, most csak egy képet csatolok, hogyan tudtam használni az anyagokat.

Keresőszavak: terepépítés, vmc, szóróanyag,

Tovább a bejegyzéshez

10
1652880080
 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.