Hogyan ne építs terepasztalt? • 2024-07-21
Keresőszavak: terepépítés, auhagen, busch, noch,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
A 15,5 x 21 centiméter sokáig elég, nekem sem fogyott még el a csomag
Országutakra sokféle megoldást találunk a szürke krepp-papírtól a fekete habosított anyagokig, de lehet színezett gipszet és hasonló vízben oldódó porokat is használni. Én ezeket nem használtam eddig, az utakhoz a zöldségekhez és gyümölcsökhöz használt fekete habosított műanyag tálcákat vágtam fel, de ezeket kiszorították környezet barátabb anyagok, így majd el kell kezdenem más megoldást keresni. Egy terepasztalon azonban nemcsak országutak vannak, ezért bemutatnék nem aszfaltozott megoldásokat is.
A présházak előtt éreztem autentikusnak ezt a kövezet utat
A vidéki főtér terméket H0 mérethez adják, én nem érzem nagynak a présházak előtt. Színeznem nem kellett, csak fűcsomókat tettem hozzá
Az elsőnek vékonyabb hengerben vásárolt már majdnem elfogyott, ezért beszereztem az utánpótlást
A sínek között a csomagolóanyagból származó burkolat van, a lényeg balra van.
Nálam a vasútállomás mellett a sétálóutca van burkolva ezzel, ahová járművek is behajthatnak, de lehet belőle parkoló, buszmegálló, vagy a manapság divatos főtér burkolata. Ha szükséges lehet sötétebbre is festeni, de nem nagyon érdemes.
A Noch kockaköves útja mellett egyértelmű, miért gondolom, hogy ezt koszolni szükséges.
Üzem mellé építem be jelenleg. A sínek között Juweela Flexway kerámialapok vannak, mögötte van a Busch terméke
A termék öntapadós, de én faragasztóval teszem fel. Ez azért is előnyös, mert lehet mozgatni leragasztás során is. Először fekete akrilfestéket oldottam fel fél deci vízben, ezzel átkentem a kockákat. Mivel itt iparvasút van, mellette rozsda is színez, így sötétbarna, világosbarna és vörösesbarna színeket használtam.
A felső állomáshoz vezető macskaköves út vége. Vidéki pályaudvarokon még mindig találhatunk ilyen megoldást.
Egy modern vasútállomás nálam így lett megvalósítva
A vasútállomáson hagyományos viakolor lapok vannak, ahogy a felújított állomásokon is, a szélére egy másik vörös alapú kockakövet tettem. Amikor ezt letettem, még nem ismertem a fenti vágási technikát, erősen nyomtam rá a kést a műanyagra – nem is sikerült mindig a vágás. (cikkszám: 52408, 52422)
Volt a terepasztalomon egy tenyérnyi hely a vasútállomás mellett, amelyet már régen beszórtam barna erdőtalajjal, de aztán nem kezdtem vele semmit. A sima füvezés egy most felújított állomás mellett olcsó megoldás lett volna, a fa nem túl előnyös ott, mert előtte vonat, mögötte villamos menne, ezért csak nehezítené a dolgom egy tereptárgy. Aztán a városba járva néztem, a parkokat hogyan alakítják ki. Azt láttam, hogy kevés gondozást igénylő pampafüvet és nemesített árvalányhajat ültetnek, mellé pár magasabb, virágzó növényt. Szent Iván éjjelén próbáltam kitalálni, hogy lehet ilyen növényt létrehozni, de aztán csak a következő napokban leltem rá az igazi megoldásra.
A bejegyzés termékmegjelenést tartalmaz, mivel leírom, melyek azok a termékek, amiket megvásároltam és aztán dolgoztam is velük.
Idén Balatonfüreden nyaraltam és vonattal érkeztem. Bár már többször jártam az állomáson, először gondoltam úgy rá, mint egy terepasztal lehetséges állomására. Ahogy elkezdtem írni a bejegyzést, egyre több információ bukkant fel, az írás bővült és a leghosszabb bejegyzésévé vált a blognak, ezzel együtt az eredeti gondolat nagyon kis részre redukálódott. Ez a bejegyzés inkább történeti áttekintő lett, mint terepasztal-építésről szóló bejegyzés, azonban szerintem egy terepasztal akkor tud jól működni, ha van hozzá történet.
Általában az olyan kiegészítőket, mint a címben szereplő betonkorlát, általában már a majdnem kész terepasztalra helyezik fel. Van olyan rész az asztalomon, amely elkészültnek tekinthető, és most azt volt kedvem egy kicsit fejleszteni.