Modellbemutatás • 2024-02-03
Kapcsolódó Youtube short - rövid videó
Keresőszavak: futtatópad,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
A ROCO digitális Bardotkája futópróbázik
A Marion-Zeller (https://www.marion-zeller.de) elég speciális vasútmodell szegmensre specializálta magát: a fő terméke a futtatópad, de abból Z-től G-ig (azaz a legkisebb elterjedt 1:220 mérettől a kerti vasútig) ajánlanak terméket. A futtatópad mind analóg, mind digitális vezérlővel használható, persze, ilyenkor megfelelő mozdonyt is hozzá kell választani.
A Desiro kisebb kerékátmérője miatt nem megfelelő alany a tesztelésre
A futtatópad bővítése egyszerűen elvégezhető
A futtatópad maga egy egyszerű szerkezet, két fémhengerre lehet a tengelyek számának megfelelő egységeket (görgős bakokat) felhelyezni.
Egy bak két-két nem forgó féltengelyből és négy, forgó rézkerékből áll. A mozdony kerekei ezek a görgők közé kerülnek, innen tudja felvenni az áramot, amelyek aztán a kerékkel együtt forognak.
A futtatópad két végén van egy-egy műanyag elem, ami tartja a két szélső, áramvezető hengert, illetve a középsőt, ami a bakokat tartalmazó egységeket szorítja le. A fekete műanyag elég rugalmas ahhoz, hogy ezeket az egységeket bővítsük szükség esetén, és aztán visszapattintsuk. Általában a teszteléshez 4 egység elég, azaz a 330 mm-es gyári csomaghoz két görgős bak még elkél, de ha valakinek van esetleg Ludmillája, NoHab-ja vagy valamilyen gőzmozdonya van a gyűjteményben, akkor érdemes még több (az esetemben összesen négy) ilyen egységbe beruháznia.
Nem szép, de működik
A kiegészítő elem teljesen kész, nekünk csak a futtatópadba kell bepattintani.
A képen is lehet látni, hogy a görgők nem egyforma kidolgozásúak, a külső részre fekszik fel a kerék. Annak ellenére, hogy csak a görgő van rézből, a fémes összeköttetéseken keresztül áramlanak az elektronok, illetve a digitális vasút esetén az információ is, így az összes mozdonyomat végig tudtam tesztelni pár óra alatt. Összefoglalva: az első benyomások pozitívak, leszámítva az árambekötést, egy könnyen használható szerkezethez jutottam, amivel ellenőrizni tudtam a modellek működését.
A futtatópad ára a gyártónál 49 Euró, a VasuTTmodellnél – akiktől rendeltem a sajátomat – 18 500 Forint, a 330 mm és az 540 mm hosszú kéttengelyes mozdonyhoz megfelelő, az 1 métereshez csak 1 görgős bakot adnak. A kiegészítő futtatóegység darabja 2950 Ft. Ma 18.500 Forintért egy modernebb tehervagont, vagy egy Y/B személyvagont lehet kapni, ehhez képest nem nagy összeg ez a szerkezet. Ha valakinek nincs terepasztala, és csak a szőnyegvasutat rakja össze és el, akkor egy helytakarékos megoldás lehet a mozdony vezetésére.
Adatlap
Gyártó: | Marion-Zeller |
Katalógus száma: | 30 02 00 |
Hossza: | 330 mm (de létezik hosszabb verzió: 540mm-es és 1 méteres is) |
Az AWT, mint brand teljesen eltűnik a piacról 2019. októberétől, és a PKP Cargo International részeként működik tovább. A lengyel tulajdonos úgy döntött, hogy az integráció arculatváltással is jár, így a látványos narancs-szürke festést fehér alapszín kék felirattal megjelenés váltja.
A jelenlegi bejegyzés nem a konkrét modell bemutatására koncentrál, inkább az AWT-t mint céget, illetve az AWT logóval TT méretarányban megjelent modelleket sorol fel.
Sokan mondják a PIKO-ról, hogy a TT méretben játékokat gyárt, kívül-belül egyszerűek a modellek, ez a mozdony azonban rácáfol a kétkedőkre, igaz meg is kérik az árat ezért.
A 2008-ban az InnoTrans-on bemutatott Talent 2 villamos motorvonat legnagyobb vásárlója a DB AG volt. A Piko hamar lépett, a DB Regionál BR 442-es kódszámon megjelenő motorvonatok közül a Talent2-es, kétrészes alapmodell már 2012-ben megjelent, később több féle verziót is kiadtak. A PIKO 2020-as és 2021-es szortimentjében már csak a bemutatásra kerülő háromrészes motorvonatot kínálja.
Az elmúlt időszakban nem sok időm volt a terepasztallal foglalkozni, ezért csak kisebb projektekbe fogtam bele. A terepasztalom városát néhány újonnan ültetett fával szeretném színesíteni, ehhez pont megfelelő volt az Auhagen 70950 cikkszámon kiadott 10 növendékfából álló csomagja, amely igazán látványosan mutatott a képeken. Ami igazán furcsa volt, hogy nem méretspecifikus, a H0 mérettől N méretig ajánlotta.
Pénteken megjelent a Tillig újdonságkatalógusa, benne számos izgalmas modellel. Magyar modellből festési variánsokat kapunk. A katalógusok letölthetőek a Tillig.com oldaláról: https://www.tillig.com/eng/Downloads.html