Újdonság bejelentések • 2024-01-27
Keresőszavak: tillig, újdonság, ludmilla, mÁv, gysev, tehervagon,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény, várakozás az egyéni ízlésemet tükrözi.
Ehhez hasonló lesz a MÁV-os vagon is, csak éppen kék színben.
Az első magyar modellel már a katalógus 5 oldalán találkozhatunk, 17486 cikkszámmal egy START-os (egyszerűbb kivitelezésű), kék kéttengelyes Lgs konténerszállító található egy zöld Evergreen konténerrel. A MÁV-nak valóban volt hasonló, kék festésű, kéttengelyes Lgss konténerszállítója, de azokat először 2006-ban a MÁV-Cargo, majd 2008-tól a Rail Cargo Hungaria vette át. Hozzáteszem egy ilyen kivitelű kocsival szemben nem a valóság pontosan utánzása, hanem a játékélmény az elvárás, azt pedig teljesíti. (ezt a vagont alatta ÖBB változatban is megvásárolhatjuk, ahol szintén hasonló megszorításokkal kell értelmezni a VI- korszakot)
A következő magyar vagonhoz a 33.oldalra kell elmenni, itt 17638-as cikkszámon egy II. korszakos (nagyjából a két világháború közötti időszak), nyitott, fa oldalfalú kéttengelyes vagon található. A következő oldalon ennek a vagonnak megtaláljuk az ötvenes-hatvanas évekbeli párját már GySEV feliratokkal (17639), illetve ennek a kocsinak egy modernizált változata fém oldalfallal GySEV felirattal, szintén ebből a korszakból (14094). Az utóbbi években a Tillig és PIKO is számos, kisméretű vagont adott ki, ebből már szép gyűjtemény rakható össze. Az ötvenes évekre még nem volt jellemző a közúti áruszállítás, a mellékvonalakon hosszú szerelvények közlekedtek. Ezen az oldalon látható még egy MÁV-os hűtőkocsi (14020) is szintén ebből az időszakból. A kocsi, a kép alapján a 176 kezdetű sorozatszámot viseli, egy 1968 évi jellegrajz-album szerint Dessauban 1958-ban gyártott német kocsi, valószínűleg nem sokban különbözhet a többi keletnémet kocsitól. Abban a korban ebben a kocsiban jeget tettek a hűtés érdekében.
BR132-esről készült kép
Készítette: Sebastian Rittau - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BR_132_158-7_im_Bahnhof_Marienfelde_20150119_1.jpg?uselang=hu
A STARTos mozdonyok közé bekerül a modernebb TRAXX dízelváltozat is, kétféle festésben (Mein Zoo 04849, és TT-Express 04848). Szintén lesz modernebb nyitott tehervagon is (14900).
Akik a német vasút érdekességeit gyűjtik kapnak egy birodalmi (Első világháborút megelőző korszak) postavagont, meg egy hozzá kapcsolódó 1.-2.-3. osztályú kocsit étkezőkocsival (a négy vagon együtt már 65 centiméter hosszú, tekintélyes méretű és még nincs előtte gőzmozdony).
A Roco és a PIKO utána Tillig is kijön a maga Ludmilla verziójával, a katalógusban a BR132-es (05770), ennek egy modernizált 241-es (05771) változata található meg, illetve az egyszeri kiadásoknál is van még két további ajánlat. A mozdony 1970 és 1982 között 4 különböző sorozatban került szállításra a Szovjetunióból az NDK-ba. A Tillig döntését annak ellenére nem értem, hogy korábban egy hossztorzított változat a BTTB örökségeként szerepelt a kínálatban, és a sok variáns között valószínűleg ez is elfér a piacon. Reméljük, lesz belőle más változat is, mivel a GySEV gépei is ebből a sorozatból származnak (természetesen több modernizáció után).
Rendelhetünk továbbá német autószállító vagont (18592) nyolc Busch Ladával, bár az irányár (169,90 EUR) olcsónak nem mondható).
Megújulnak az emeletes elővárosi vagonok is (01088,01093), illetve egy elektronom-dízel módban használható Vectron is jön (04868).
Lesz új iker-konténerszállító vagon, ami most tartályos konténereket szállít (18074), illetve újabb oldalfal variációt kap az Eaos vagon (18,227 és 18228). Lesz speciális szállításokra tervezett InnoWagon is kétféle egyedi konténerrel (15080 és 18081).
Ideje volt már, hogy a Tillig is kiadjon olcsó, START-os kéttengelyes konténerszállító vagont. Sőt, úgy általában kéttengelyes konténerszállítót, így ez a START modell egyben formaújdonság is. A 17480-as cikkszámú vagont 2021-ben jelentették be újdonságként, de csak idén jelent meg. Egy letisztult, letörhető alkatrészektől mentes, játékra tervezett vagont kapunk, amit a többi modellhez képest töredékáron kapunk meg (21 EUR). Érdekesség, hogy valószínűleg, nem csak én vártam ennyire a modellt, mivel a gyári készlet elfogyott a bejegyzés írásakor.
A Marion-Zeller (https://www.marion-zeller.de) elég speciális vasútmodell szegmensre specializálta magát: a fő terméke a futtatópad, de abból Z-től G-ig (azaz a legkisebb elterjedt 1:220 mérettől a kerti vasútig) ajánlanak terméket.
Az elmúlt pár évben az utolsó év végi bejegyzés a PIKO katalógusának átlapozása volt, ettől idén sem térek el. Az új, önálló TT katalógus 40 oldalas, és tényleg csak a sínek hiányoznak belőle, hogy teljes legyen a PIKO kiínálata.