Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Keresd a különbséget – Gbgs vagonok

Modellbemutatás • 2023-06-24

Keresőszavak: mÁv, tehervagon, gbgs, tillig, vasuttmodell,

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Együtt szépen mutatnak és ez ebben a formában nem agyhangú a vonat, hiába ugyanaz a MÁV-os kocsitípus.

A Vasuttmodell kéttengelyes, zárt teherkocsi IV. korszakos modelleket adott ki, 150 darabos mennyiségben. Egyrészt már az egy hatalmas eredmény, hogy a Tillig TT méretben egy magyar áruház exkluzív modelljét adta ki, és az is, hogy a bejelentés után pár nap alatt elfogyott a készlet. Ilyen egyedi kiadások a cseh és lengyel piacokon általánosak, ahogy az olyan nagyobb áruházak, mint az Elriva is rendszeresen ad ki egyedi festésű modelleket. A Vasuttmodell minden évben ad ki egyedi magyar modelleket, de ennél lényegesen kisebb számban, ez így mindenképpen áttörés számukra is.
Általában a tehervagonokról az a nézet él, hogy unalmas barnák, de a csillagok szerencsés együttállása esetén ez a három vagon (a 2012-es Tilliges és a jelenlegi kiadás) ilyen festésben akár közlekedhetett is volna.

Vörös színben jelent meg a 2012-es modell

Az eredeti 2012-es Tillig modell

Az eredeti Tillig modell 2012-ben jelent meg, ajtaja elhúzható, sok filigrán részletet tartalmaz. Az alváz feketére festett, a felépítmény színe inkább vörös, mint barna. Ha régi, színes képeket nézegetünk, találunk ilyen színűre festett kocsit. A felújítás dátuma szerint 1984-es.

A most megjelent modell vörösesbarnás színű, ez volt az utolsó változat

Az első exkluzív modell

A 2023-as kiadású modell csak festésben tér el az eredetitől, a színe bauxitvörös. A kilencvenes évekre inkább ez lett az egyeduralkodó szín. A különböző szakmai fórumokat nézegetve már az ötvenes évektől kétféle színséma volt használatban a MÁV-nál, a bauxitvörös és a vasmínium (angolvörös), esetleg rozsdabarna. Lehet nevezni ezt AS (ahogy sikerül) szabványnak, a lényeg inkább az, hogy ez a szín is autentikus.

Ez a modell sötétbarna és az első festési változathoz áll közel.

Az másik exkluzív modell

A szett másik tehervagonja szinte START modellnek tűnik az előzőekhez képest, sokkal kevesebb a felirat rajta, és – szinte természetes módon - egy harmadik színben pompázik. Ez a festési séma a hetvenes évek óta használták, de ennek a vagonnak a fővizsga dátuma 1980, és mivel egy tehervagon felújítási ciklusa 8 év is lehet, így akár ez a három vagon valamikor a nyolcvanas évek közepén előfordulhatott, bár ez utóbbi már elég kopottasabb állapotban. A modell a 2012-es Tilliges változatához hasonlóan feliratozott fekete alvázzal rendelkezik, a sarkok fehér csíkokkal jelölt.
Ami fura a modellben, az alumínium-színű tető, ugyanakkor ilyen kocsi létezett, de sajnos pont ilyen festést MÁV színben nem találtam.

502219 / VM-2023-6 Egyszeri kiadás
Gyártó: Tillig illetve Katalógus száma: 17152 – 2012. évi megjelenés, nincs gyártásban
Mérete: 117 mm 2 x 117 mm
Tömege: 26 gramm2 x 26 gramm
Korszak: Ep IV. Ep IV.
A kéttengelyes fedett kocsi átalakulása

Azt gondoltam húsvétkor már a terepasztalomon fogok dolgozni, tisztogatni, megkeresni az állás során keletkezett hibákat, de az időjárás másképp akarta. Egy ideje dolgozom egy összeállításon, hogyan alakultak át a kéttengelyes áruszállító vagonok, ami először csak a Berliner TT Bahner 50 éves és Tillig 2012-ben megjelent termékének összevetése lett volna, de beleásva jobban magam a témába, a modellek bemutatásán keresztül a Gbs vagon átalakulásával is foglalkoztam.

Tovább a bejegyzéshez

 
A bokor, ami kifogott rajtam

A terepasztalom felső állomása mellett szerettem volna növényekkel és bokrokkal fedni. Sok-sok bokorral, aminek előállításához ebben a nyári hőségben nem volt sok kedvem. Szerencsére idén jelent meg a Busch egy új bokorcsaládja, amelyekből a virágzó változatot rendeltem meg a korábbi kedvező tapasztalatok alapján.

Tovább a bejegyzéshez

 
Kellemetlen meglepetések

Minden tavasszal eljön egy nap, amikor a terepasztalról lekerülnek a télre védelemként feltett fóliák és kartondobozok és hengerek. Idén azonban nem várt meglepetés ért, feljött egy rövid szakaszon a sín. Ha már javítanom kellett a pályát, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is néhány fényjelzővel.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.