Modellbemutatás • 2023-06-24
Keresőszavak: mÁv, tehervagon, gbgs, tillig, vasuttmodell,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Együtt szépen mutatnak és ez ebben a formában nem agyhangú a vonat, hiába ugyanaz a MÁV-os kocsitípus.
A Vasuttmodell kéttengelyes, zárt teherkocsi IV. korszakos modelleket adott ki, 150 darabos mennyiségben. Egyrészt már az egy hatalmas eredmény, hogy a Tillig TT méretben egy magyar áruház exkluzív modelljét adta ki, és az is, hogy a bejelentés után pár nap alatt elfogyott a készlet. Ilyen egyedi kiadások a cseh és lengyel piacokon általánosak, ahogy az olyan nagyobb áruházak, mint az Elriva is rendszeresen ad ki egyedi festésű modelleket. A Vasuttmodell minden évben ad ki egyedi magyar modelleket, de ennél lényegesen kisebb számban, ez így mindenképpen áttörés számukra is.
Általában a tehervagonokról az a nézet él, hogy unalmas barnák, de a csillagok szerencsés együttállása esetén ez a három vagon (a 2012-es Tilliges és a jelenlegi kiadás) ilyen festésben akár közlekedhetett is volna.
Vörös színben jelent meg a 2012-es modell
A most megjelent modell vörösesbarnás színű, ez volt az utolsó változat
Ez a modell sötétbarna és az első festési változathoz áll közel.
Gyártó: | Tillig illetve Katalógus száma: | 17152 – 2012. évi megjelenés, nincs gyártásban |
Mérete: | 117 mm | 2 x 117 mm |
Tömege: | 26 gramm | 2 x 26 gramm |
Korszak: | Ep IV. | Ep IV. |
Azt gondoltam húsvétkor már a terepasztalomon fogok dolgozni, tisztogatni, megkeresni az állás során keletkezett hibákat, de az időjárás másképp akarta. Egy ideje dolgozom egy összeállításon, hogyan alakultak át a kéttengelyes áruszállító vagonok, ami először csak a Berliner TT Bahnen 50 éves és Tillig 2012-ben megjelent termékének összevetése lett volna, de beleásva jobban magam a témába, a modellek bemutatásán keresztül a Gbs vagon átalakulásával is foglalkoztam.
A terepasztalom felső állomása mellett szerettem volna növényekkel és bokrokkal fedni. Sok-sok bokorral, aminek előállításához ebben a nyári hőségben nem volt sok kedvem. Szerencsére idén jelent meg a Busch egy új bokorcsaládja, amelyekből a virágzó változatot rendeltem meg a korábbi kedvező tapasztalatok alapján.
Minden tavasszal eljön egy nap, amikor a terepasztalról lekerülnek a télre védelemként feltett fóliák és kartondobozok és hengerek. Idén azonban nem várt meglepetés ért, feljött egy rövid szakaszon a sín. Ha már javítanom kellett a pályát, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is néhány fényjelzővel.