Modellbemutatás • 2023-04-08
Keresőszavak: teherkocsi, gbs, kils, hbis-tt, hbills, psk, tillig, roco, magyar, gbgs, gysev, ponyvás, rca, teleszkópos, eltolható, start,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
A BTTB 1976-os kiadásában megjelent ASG kéttengelyes kocsi. Az ASG 1935-ben alakult svéd szállítmányozási vállalat volt, ma a DHL része.
A történetünk valamikor a II. világháború után kezdődik. A keleti blokkban a Tátra vagongyár, itthon pedig a Ganz gyártott 1941-től hosszabb, 8 méteres tengelytávú zárt kéttengelyes kocsikat, de az igazi változás a hatvanas években következett be.
Gyártó: | Berliner TT Banher (megszűnt, a Tillig cég része) |
Katalógus száma: | 4152 – nincs gyártásban |
Hossza: | 116,8 mm |
Tömege: | 28 gramm |
Korszak: | Ep IV. |
A Tillig kínálatában a MÁV vörösesbarna színezésében jelent meg 2012-ben.
Gyártó: | Tillig |
Katalógus száma: | 17152 – 2012. évi megjelenés, nincs gyártásban |
Mérete: | 117 mm |
Tömege: | 26 gramm |
Korszak: | Ep IV. |
MÁV Hbills típusa, PSK egyszeri kiadás
Gyártó: | PSK Modelbouw |
Katalógus száma: | VM-2018-6 – egyszeri kiadás |
Hossza (ütközők között): | 116 mm |
Tömege: | 33 gramm |
Korszak: | Ep V. |
A Roco GySEV Hbbillns kocsija
Gyártó: | Roco |
Katalógus száma: | 37535 – jelenleg nincs gyártásban |
Mérete: | 129 mm |
Tömege: | 55 gramm |
Korszak: | Ep V. |
A cseh vasút is kereste a modernizálás lehetőségét,
Gyártó: | Tillig |
Katalógus száma: | 14860 - STARTOS kiadás |
Hossza (ütközők között): | 117 mm |
Tömege: | 33 gramm |
Korszak: | Ep VI. |
Megjelent: | 2022. |
A Rail Cargo Ausztria ezzel a vagonnal autó alkatrészeket szállít
Gyártó: | Tillig |
Katalógus száma: | 14841 - STARTOS kiadás |
Hossza (ütközők között): | 117 mm |
Tömege: | 34 gramm |
Korszak: | Ep V. |
Megjelent: | 2019. |
Start modellek és a jobb felső sarokban a közel 50 éves BTTB alváza
Két olyan tehervagont mutatok be, amelynek a feliratokon túlmenően is vannak magyar vonatkozásai, azaz eredetijük akár itthon is készülhetett volna. Mind a Tillig 2019. évi újdonsága, a Rail Cargo Austria Hbis-tt, mind a Roco már nem gyártott Hbbillns GYSEV modellje érdekes történettel rendelkezik.
Minden tavasszal eljön egy nap, amikor a terepasztalról lekerülnek a télre védelemként feltett fóliák és kartondobozok és hengerek. Idén azonban nem várt meglepetés ért, feljött egy rövid szakaszon a sín. Ha már javítanom kellett a pályát, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is néhány fényjelzővel.
Amikor 2019-ben elindítottam a blogot, az első elképzelésem az volt, hogy a szolnoki vasútmodell kiállításról szóló beszámolóval kezdek. Egy időben az őszi TEMOFESZT előtt ez volt a legnagyobb ilyen esemény, március 15-e körül tartott rendezvénnyel indult el számomra a terepasztalozás. Aztán a blog nem indult el 2019. márciusban és az Aba-Novák Agora sem rendezett ilyen eseményt.
Idén március 15-ét követő hétvégén tartották meg az eseményt, és az érdeklődés igen nagy volt, mintegy fél órás sorban állás után jutottam be. A TT, mint méretarány, nem jelent meg egyik asztalon sem, egy svájci témát modellező H0 méretű asztalon a keskeny nyomköz miatt használtak TT síneket.