Hogyan ne építs terepasztalt? • 2022-06-26
Keresőszavak: terepépítés, vmc, bsm, virág, noch, preiser, figurák,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Egy mai, kevés gondozást igénylő városi növénysziget
A bejegyzés termékmegjelenést tartalmaz, mivel leírom tapasztalataimat, azokról a termékekről, amelyeket megvásároltam és aztán dolgoztam is velük. :)Volt a terepasztalomon egy tenyérnyi hely a vasútállomás mellett, amelyet már régen beszórtam barna erdőtalajjal, de aztán nem kezdtem vele semmit. A sima füvezés egy most felújított állomás mellett olcsó megoldás lett volna, a fa nem túl előnyös ott, mert előtte vonat, mögötte villamos menne, ezért csak nehezítené a dolgom egy tereptárgy. Aztán a városba járva néztem, a parkokat hogyan alakítják ki. Korábban a szinte mindenhol használt megoldás volt, hogy egynyári virágokat ültetnek, de az utóbbi 10 évben elterjedt, hogy kevés gondozást igénylő pampafüvet és nemesített árvalányhajat ültetnek, mellé pár magasabb, virágzó növényt. Szent Iván éjjelén próbáltam kitalálni, hogy lehet ilyen növényt létrehozni, de aztán csak a következő napokban leltem rá az igazi megoldásra. A felhasznált termékeket meg
Az ecset és a levágott darabok. A színnel sok gond nem volt
A száz festése. A gyufa csak a festék felkeverésére kellett, de jól mutatja a színt.
A terv az volt, ahogy a levágott szálakat alul lefestem és a jól ismert módszer szerint Technokol-Rapid pöttyökbe teszem, ezzel szép csomókat tudok képezni, ültetés előtt pedig csak le kell vágni. A Revell matt oldószeres festékét használtam a szár színezésére, mivel féltem, hogy az akril nem fogja bevonni. Sajnos azzal viszont én nem számoltam, hogy a festék oldószere egyben a ragasztóé is, így volt küzdés, abba is hagytam 20 darab után.
Kiültetés után elég sok hézag maradt.
A másik probléma ragasztás után keletkezett, a ragasztó nem csak alul fogta a szálakat, hanem a szárak között is, így bele kellett fúrnom ezeket a talajba, nem csak a felületére ragasztottam azokat. A fúrás, furatba ragasztó, abba egy növényke, hát minden volt csak nem gyors, és az eredmény se tetszett igazán. A burkolandó tér negyedét sikerült lefedni és el is fogyott, amit készítettem.
BSM lila virágjai - csipesszel tudtam jól lerakni
A végeredmény - még látszanak néhány helyen a ragasztó nyomai.
A bejegyzésnek eredetileg ezt a címet akartam adni: A fű, ami első látásra megtetszett, majd megutáltam, de később megtanultam vele élni. Igen figyelemfelhívó cím lett volna, illett volna az eggyel ezelőtti bejegyzéshez, de aztán tovább gondoltam.
A bejegyzés egy olyan fű lerakási technikáról fog szólni, amely egyszerű, de hosszú időt vesz igénybe, rengeteget kell hajolni közben, azonban az eredménye szerintem tetszetős.
Ideje volt már, hogy a Tillig is kiadjon olcsó, START-os kéttengelyes konténerszállító vagont. Sőt, úgy általában kéttengelyes konténerszállítót, így ez a START modell egyben formaújdonság is. A 17480-as cikkszámú vagont 2021-ben jelentették be újdonságként, de csak idén jelent meg. Egy letisztult, letörhető alkatrészektől mentes, játékra tervezett vagont kapunk, amit a többi modellhez képest töredékáron kapunk meg (21 EUR). Érdekesség, hogy valószínűleg, nem csak én vártam ennyire a modellt, mivel a gyári készlet elfogyott a bejegyzés írásakor.
A javítandó sorompót a 32 éve megboldogult Német Demokratikus köztársaságban a PIKO gyártotta SIBA márkanéven. Maga a modell nem túl valósághű, de egy dolgot tudott, 16 voltos váltóáramot bevezetve lehúzta a sorompót. Azonnal. Manapság már szervomotorral fokozatosan leeresztve zárná le az utat a mindenre odafigyelő terepasztal-építő, de én ragaszkodtam ehhez a gyerekkoromból ismert modellhez. Sajnos, a vezetékek átkötése során még ezt az üzembiztosan működő szerkezetet is sikerült elrontanom, így nem volt más hátra, a másodpiacról szereztem egy újat.