Hogyan ne építs terepasztalt? • 2022-02-26
Keresőszavak: eas, tehervagon, szállítmány, rönkfa,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Ez a minta, amit utánoznék a saját terepasztalomon is
Van már felvágott és felvágatlan ágacska is, de a keresztben fekvő hurkapálcika nagyon kilóg
h3>Farönkök felvágása Ha eldöntöttük hogyan szeretnénk, akkor az első lépés a farönkök egységes méretűre való felvágása. A faágat azért is részesítem előnyben, mert ezek színe, fogmája, vastagsága nem egységes, mint a képen keresztbe állított hurkapálcikának. Farönknek legtöbbször a mályva hajtásait használom, kiszárítva a vékony ágak is könnyen vághatóak. Lehet, hogy kicsit túltolom, de én a rönköket kézi multivágóval vágom fel, a kiálló rügyeket is lecsiszolgatom, így olyan hatást elérve, mintha ott ág lett volna.
Félig bevágott ágacskák várják, hogy farönk válhasson belőlük
A másik módszerem az, amikor a multivágóval csak bejelölöm – nagyjából félig bevágom a fát – az egységes méretet, aztán egyszerű tapétavágó szikével fejezem be a méretre vágást. A vágás során érdemes különválasztani vastagság szerint két-három csoportba a rönkfa rakománynak valót, később meghálálja, ha keresnünk kell a megfelelő ágat.
A sablon és előtte a félkész rakomány. Érdemes ragasztás közben többször is próbálni.
Ilyen lett oldalról, ez az a nézet, amit használat során soha nem fogunk látni.
Az sem probléma, ha az ágak nem fekszenek teljesen párhuzamosan, ez akár szállítás közben is mozoghatott, és saját szememmel láttam, hogy a való életben is van ilyen. A kész szállítmányon is lehet kisebb javításokat végezni. Ha hiányosságot találunk az alapon, akkor ezt még a száradás után is javíthatjuk, ha oldalról kap egy kis festéket a fa, az lentebb nem nagy probléma. Ha viszont azt tapasztaljuk, hogy a rakomány a száradás során elmozdult és mégsem fér bele a kocsiba, érdemes inkább újat kezdeni, ahelyett valahogy levennénk a nem sikerült részeket, egyrészt a próbálkozás is idő, másrészt, mert a ragasztó már megkötött, a próbálkozások során valami sérülni fog. Igazából olcsó anyagokból dolgozunk, az elveszített időt pedig felfoghatjuk úgy is, mint tapasztalatszerzés.
Szinte a kezdetektől fogva úgy tervezem a terepasztalt, hogy a váltóutak beállítása félautomata lesz. Ez nálam azt jelenti, ha lenyomok egy kezdő és egy végállomást a vezérlőpulton, akkor a váltók átállítása mellett váltson a jelző is zöldre és adjon a szakaszra áramot, miközben mindenhol máshol vörös fényt adjon a jelző és árammentes maradjon a szakasz.
A BTTB/Zeuke relék korlátait elértem, ezért elkezdtem egy másik lehetőség keresését, amit az Arduino és kapcsolódó kiegészítőiben találtam meg. Jelenleg még a kísérletezgetés fázisában járok, a felmerülő problémákat megoldását vizsgálom.
Az Auhagen 2021. évi újdonságként H0, TT és N méretarányban Multicar teherautókat adott ki. A TT méretben egyszemélyes M22 szemétszállító és billenőplatós (43671, 43672) illetve M24 kétszemélyes dobozos (43673), illetve egyszeri kiadásban hókotró (40506) kisteherautókat dobott piacra. A kisteherautókat 5.500 Ft körüli áron lehetett 2021. decemberében megvásárolni. Ebben a bejegyzésben a