Modellbemutatás • 2021-10-23
Keresőszavak: máv, bzmot, motorvonat, mtb, magyar, cseh,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Az egyszerű külsőségű, de egyébként rafinált részleteket tartalmazó motorvonat modellje jól sikerült
Vannak gyűjtők, akik a modelleket vitrinbe tárolják, mások dobozokban, én az utóbbiak közé tartozom. Ezért gondolom, hogy kevés idegesítőbb dolog van annál, hogy egy gyártó, ahogy az MTB is teszi, jelentősen eltérő méretű dobozokba teszi termékeit, ezzel megnehezítve a tárolást. Ennél már csak egy rosszabbat ismerek, a fölöslegesen nagy csomagolást, mert ez elveszi a helyet más modellektől a dobozba zárt felesleges levegő. Sajnos, nem csak ez az egyetlen probléma az egyébként nagyon attraktív és külsőleg látványos modellel.
A modell külsőségeiben nem okoz csalódást és a cseh gyártó sem vállalt túl nagy kockázatot a modellel, egyrészt a cseh változat elkészült, a magyar változat is nagy sorozatszámú volt és a mai napig szolgálatban áll, a mellékvonalak meghatározó motorvonata a modellezésben legtöbbek által gyűjtött IV. korszak második felétől. Az MTB modellekre jellemző, hogy a legkisebb ívsugár a BTTB-hez igazodik (ezt a modellt is 280 mm-től ajánlják), így a régebbi sínanyagból épült terepasztallal rendelkezők is növelheti a vevőkört Ezek után nem meglepő, hogy az MTB oldalán a termék mellé egy napra sem került ki a zöld pötty, ami a raktárkészletet jelezné, hónapok óta csak a kék, megrendelhető jelzést mutatja.
Szép a festés, jól olvasható feliratok
Belsőleg egy kompakt modellt kapunk, azonban összerakni nem éppen egyszerű
Analóg módban nincs vezetőfülke világítása, csak a felső lámpa miatt látszik így.
Adatlap
Gyártó: | MTB-model |
Katalógus száma: | MAV Bzmot 088 |
Hossza (ütközők között): | 117 mm |
Tömege: | 132 gramm |
Kuplung: | KKK cserélhető |
Korszak: | Ep IV. |
Megjelent: | 2021. október |
A modellt még 2014-ben rendeltem meg, amikor még úgy volt, hogy a gyűjtemény cseh irányultságú lesz. Aztán eltelt 5 év és kézbe is vehettem.
Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt.
Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner TT Bahnen idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.
Az előző bejegyzésben bemutattam az MTB motorvonatát, amelyben feltettem a költői kérdést is vajon megéri-e, az építőkészlethez képest. Mivel mindkettővel rendelkezem ebben a posztban teszek egy összehasonlítást.
Nem árulok el nagy titkot az MTB gyártmányának kialakítás szebb, pontosabb, ami nem is meglepő, mivel az LPH építőkészlete csak néhány ezer Forintba kerül.
Az előző bejegyzésben a Vasútmodell-Centrum (VMC) saját márkás agyagos föld és a karszt föld nevű termékeit mutattam be, most csak egy képet csatolok, hogyan tudtam használni az anyagokat.