Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Karszt és agyag a gyakorlatban

Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-10-02 

Keresőszavak: terepépítés, vmc, szóróanyag,

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Felhagyott iparvágány, amit lassan visszavesz a természet.

Korábban a képen látható területen két vágány futott, amelyeket Vonor állomás megemelése után már nem tudtam volna használni, ezért felszedtem. Az új terep építés során viszont egy unalmas lejtő került volna ide, ezért egy hirtelen döntéssel beépítettem ide egy BTTB sínt, mintha itt egy régen felhagyott rakodóvágány lett volna.
A háttérben simább rész agyagból készült, ezzel olyan struktúrát szerettem volna elérni, mint amilyen az amerikai terepasztalokon látható, amikor a Sziklás hegység vonalait modellezik. Hát mit ne mondjak, nem teljesen sikerült, bár vannak rajta repedések, az összképe nem szép.
Nekem jobban tetszik a karsztföld azon része, amely a vágány mellett található, ezt az alapra utólagos szitálással értem el. A dombtetőn látható, ecsettel felvitt Karsztföldet nem sikerült jól egybedolgozni az agyaggal, ezért itt majd lesz még dolgom, amikor a bokrokat és füveket teszem majd rá.

Kinőtt a fű:)

Pár nappal a kép elkészítése után terepeztem, jelenleg itt tartok és gondolkodom, mi legyen a domb másik oldalán.

Szétvertem a terepasztalt - 2021.

Eltelt lassan két hónap, és nem tettem új bejegyzést. Ennek főleg az az oka, hogy jelentős átalakításon esik át a terepasztal, ezért inkább a tervezésre és gondolkodásra fordítottam a blogolásra szánt időt.
A felső állomást szinte teljesen elbontottam és építem újra, ennek az állomásait mutatom be két bejegyzésben. A jelenlegi bejegyzés azt mutatja, ahol most tartok: a sínek nagyrészt le vannak rakva, de még nincsenek leragasztva, tologatok rajtuk vagonokat, és elkezdtem újra bekötni a váltókat és áram alá helyezni a vágányokat.

Tovább a bejegyzéshez

 
MTB MÁV vörös csillagos BzMot

Végre októberben megjelent a cseh MTB TT méretarányú motorvonata. A modell külsőségeiben nem okoz csalódást és a cseh gyártó sem vállalt túl nagy kockázatot a modellel, egyrészt a cseh változat elkészült, a magyar változat is nagy sorozatszámú volt és a mai napig szolgálatban áll, a mellékvonalak meghatározó motorvonata a modellezésben legtöbbek által gyűjtött IV. korszak második felétől. Az MTB modellekre jellemző, hogy a legkisebb ívsugár a BTTB-hez igazodik (ezt a modellt is 280 mm-től ajánlják), így a régebbi sínanyagból épült terepasztallal rendelkezők is növelheti a vevőkört Ezek után nem meglepő, hogy az MTB oldalán a termék mellé egy napra sem került ki a zöld pötty, ami a raktárkészletet jelezné, hónapok óta csak a kék, megrendelhető jelzést mutatja.

Tovább a bejegyzéshez

 
Karszt és agyag

A terepépítés során új anyagokat próbáltam ki a Vasútmodell-Centrum (VMC) saját márkás kínálatából: az agyagos föld és a karszt föld nevű terméket. A termékek 71014 és 71015 cikkszámon érhetőek el 600 Ft körüli áron. Nem vagyok geológus, ezért konyhanyelven próbálom leírni tapasztalataimat, illetve, egy-egy mintát is készítettem a bejegyzéshez.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.