Hogyan ne építs terepasztalt? • 2021-05-26
Keresőszavak: terepépítés, bokor, moha, zuzmó, műfű,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Az izlandi zuzmó színevesztetten
A levágott gyári fák ágait így nehéz hasznosítani
Megbarnult moha - a napos oldalon miden bokor kiszárad
Ha nem kicsit leveleket használunk, akkor egy elvadult szőlőt tudunk modellezni
Mert kellenek bokrok a terepasztalra. Az egyszerű és olcsón beszerezhető szárított mohától és izlandi zuzmótól eljutottam oda, hogy magamnak is készítsek bokornak látszó tárgyakat. Ebben a részben bemutatom, hová jutottam, a száraz, barna mohát hogyan cseréltem le.
Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt.
Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner Bahner idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.