Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Merész lépés - a PIKO 2021. évi újdonságai

Újdonság bejelentések • 2020-12-30

Keresőszavak: piko, újdonság, gőzmozdony, magyar, máv431, br83, br55, g02 ,

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény, várakozás az egyéni ízlésemet tükrözi.

A PIKO idén sem várta meg az új évet, az óév utolsó előtti napján kiadta újdonságait, a szokásos, összes forgalmazni tervezett modelljét felsorakoztató, méretek szerinti katalógusában, ahol külön jelölik az új modelleket. Sajnos idén sem jön Szergej és a Vectronok sem kapnak új festést, de a ICE3-as motorvonat megkapja a zöld gúnyáját, a REKO vagonokat pedig kifutónak jelölték.
Az újdonságok közül csak a merészebbeket, meglepőbbeket emelem ki, a katalógus már letölthető.

BR 83.10 gőzmozdony, IV. korszak, DR (47120,47121)

Folytatódik a gőzmozdonyok kiadása, ezek szerint a TT-s közösség jól fogadta a Porosz G 7.1-es (BR55-ös) gőzmozdonyokat. A formaújdonság eredetijét a negyvenes évek végén tervezték és 1955-től állították forgalomba az NDK-ban, elsősorban mellékvonali üzemre. A DR a mozdonyokat Halle, Saale és Magdeburg környékén használta, és 1972-ig selejtezte. A modell kihasználja a technikai fejlődést, a három homloklámpa mellett fülke és futómű-világítással is rendelkezik. Szerintem ennek a modellnek a kiadása merész húzás, annak ellenére, hogy ez egy jó hírnévnek örvendő gőzmozdony, mellékvonalakon univerzális jelleggel használták és méretében átmenet a kis- és nagygőzösök között. Szóval biztosan átgondolták, hogy erre lehet piaci igény, mivel H0 méretben is 2021-ben mutatkozik be.

Porosz G 7.1 gőzmozdony MÁVos kiadása, 431.0, III. korszak, MÁV (47106)

Végre egy magyar gőzmozdony, mondhatnánk, de sajnos ez a típus nem volt túl meghatározó itthon. Az Index gőzmozdonyos fóruma szerint a II. világháborúban 1939 után került át 15 darab a cseh vasúttól (431.001-015), amelyeket legkésőbb 1950.09.15-ig visszaszolgáltattak a ČSD részére. A lengyel államvasúttól, a PKP-tól is átkerültek ilyen típusú gépek (431.016-018), ezek itthon fejezték be pályafutásukat 1965-ig. Merész lépés ez is, mert egy olyan mozdonyt adott ki, amely rövid ideig és kis példányszámban szolgáltak Magyarországon. A kockázatot csökkentheti, hogy a cseh modellhez képest valószínűleg nagy átalakítások nem történtek, és ott van az a faktor is, hogy legalább elmondhatjuk, van magyar gőzmozdony.

G02-es teherkocsik, III. korszak, DR (47032, 47760, 47761)

A III. korszakos tehervagonnal piacra lépés érdekes lépés, és mindjárt két változatban adtak ki a PIKO: normál és fékezőházas kivitelben, illetve egy korabeli reklámnyomatos szettben is. A G02-es tehervagonokat a XIX. század végétől gyártják, ezek voltak az első egységvagonok és a PIKO leírása szerint ez a modell a G10-es elődje, amit viszont a Tillig gyárt. Sajnos a katalógusfotókból és a leírásokból sok nem derül ki ezekről a modellekről, de eléggé részletesnek és kidolgozottnak tűnnek. A katalógusfotókat nézve látszik, hogy a majd 50 éves BTTB kuplungok mennyire ormótlanul nagyok ezek a pici kocsik mellett.
PIKO Talent2 motorvonat

Sokan mondják a PIKO-ról, hogy a TT méretben játékokat gyárt, kívül-belül egyszerűek a modellek, ez a mozdony azonban rácáfol a kétkedőkre, igaz meg is kérik az árat ezért.
A 2008-ban az InnoTrans-on bemutatott Talent 2 villamos motorvonat legnagyobb vásárlója a DB AG volt. A Piko hamar lépett, a DB Regionál BR 442-es kódszámon megjelenő motorvonatok közül a Talent2-es, kétrészes alapmodell már 2012-ben megjelent, később több féle verziót is kiadtak. A PIKO 2020-as és 2021-es szortimentjében már csak a bemutatásra kerülő háromrészes motorvonatot kínálja.

Tovább a bejegyzéshez

 
Egy klasszikus fejlEsztés - TILLIG vs BTTB nyitott tehervagon

A Tillig 2020-ban megújította a még Berliner TT Banher (BTTB) érából származó jó negyvenéves kéttenges nyitott teherszállító vagon modelljét. Ez a faléces vagy lemezelt oldalfalú vagontípus a maga korában nagyon népszerű volt, a harmincas évektől a kilencvenes évek évégig minden európai vasút számos változatban használta, így a MÁV és a GySEV is. Az 1960-as évektől kezdve a Vasutak Nemzetközi Szövetségének előírásai alapján szabványosításra kerültek a tehervagonok, így a kéttengelyes nyitott vagonok is. A Tillig és a BTTB is az UIC 571-1 előírásának német változatát modellezte, amelynek hossza a valóságban 10 méter volt.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.