Leltár

A pályaátépítés még mindig tart

Míg másoknál az őszi időszak a terepasztal építés kezdete, nálam ilyenkor zárul. Ennek oka csak annyi, hogy a garázsban építkeztem, télre pedig kell a hely az autónak is. Mivel nem fűtött a helyiség, ezért találkoztam pár problémával tavasszal: a vasút pálya kövei fellazultak, kopik a fű is, de ezeket megfelelő téliesítéssel el tudom kerülni. A legfontosabb, hogy minél kevesebb nedvesség kerüljön a pályára. A pakolgatás során zárszámadást is teszek, mit terveztem tavasszal, és mi teljesült.

Ami tervben volt, de nem sikerült

Bár már évek óta vannak TT méretű vasúti jelzőim, idén sem sikerült az ormótlan H0-ásokat lecserélnem, ahogy a villamosvonallal sem haladtam.

Szintén nem készült el az új ív, csak a pálya felszedésig jutottam, biztos rossz munkáscsapatot bíztam meg. Korábban a felső, Vonor állomásról két vágány indult el, és csatlakozott az íves váltókkal kiépített rendszerbe és kapcsolódott az alsó állomáshoz. A kisiklások rendszeresek voltak, mivel nem volt annyi hely, hogy a váltók is vízszintben álljanak, de köztük a pálya is süllyedjen, így a váltók is a lejtő részei lettek. Az ív átépítésével a megmaradó egy vágány a legkisebb EW1-es kitérőbe fut bele, ami már közel vízszintben áll, és két váltót is fölöslegessé vált. Viszont nem készült el az az új ív, pedig ez tényleg 1 napos munka lett volna, de jobban tetszett a terepépítés, ami viszont sokkal macerásabb és hosszabb időt igénylő feladat. Így egész évben pályazár volt érvényben erre a szakaszra, mivel a pálya felszedése tavasszal az első feladataim közé tartozott.

A vonori pincesor

Amit nem terveztem, de örömmel építettem

Sikerült viszont a hegy alatti kitérő előkészítése, ehhez a hegyet kellett megemelni, illetve átépíteni. A hiányzó helyekre megérkezett két Igra gyártmányú, lézer-vágott présház, de még nem raktam össze. Szintén hiányzik még a Vasuttmodell által évekkel korábban kiadott hordó-borozó, ennek csak a helye készült el. Tervezek még korlátot és fákat is. Az előtérben látható kőfejtést egy cseh videóban láttam, hirtelen ötlettől vezérelve (ezt én is meg tudom csinálni), nekiestem a spaklival, rossz fogkefével és glettgipsszel hegyoldalt építeni. Pár nap alatt el is készültem vele, bár még nincs terepezve, egészen jól sikerült. A kérdés már csak az, hogy kell-e alatta villamosnak közlekednie, mert most nem túl életszerű. A terepasztal tervezésekor a belső ív csak így adta ki magát, de a korábbi tervek szerint itt nem volt kőfejtő. A kép bal felső sarkában egy zöld papírból hajtogatott épület látható, a vonori állomás méretarányos épülete. Az ilyen, egyszerűbb módszerekkel elkészített házak jól mutatják az épület tömegét, a terep kialakításánál sok segítséget tud adni.
Papírjaguár kisebb hibával

A Trabant 601-es a szocializmus egyik szimbóluma, 1963 óta gyártották folyamatosan kisebb változtatásokkal egészen 1989-ig. A papírjaguár nevet onnan kapta, hogy a vázra farostlemez került, ami a papír alapanyaga is. A farostlemez ütközéskor törött, de a hiánygazdaságban gyakran nem lehetett színre fújt helyettesítőt venni. A Tillig 08745 cikkszámú modellje is ilyen javított autót mutat be.

Tovább a bejegyzéshez

 
Virágok a terepasztalon - a drágább módszer

A terepasztalok többsége (az enyém is) tavaszi vagy nyári témájú, így a természet utánzásánál a fű, fa, virág, mint összetevők, nem elhagyhatóak. Lehet hatalmas virágos rétet is modellezni, de én jobban szeretem, ha a virágok a háttérben bújnak meg, mint a képen is. A terepasztalomon a virágokat két módszerrel teszem fel: vagy a Noch kész virágait használom, vagy a VMC virágporát. A bejegyzésben a Noch kész virágokkal kapcsolatos tapasztalataimat osztom meg.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.