Havelka Eanos nyitott tehervagon

Modellbemutatás • 2020-05-17

2020. tavaszi újdonságként jelent meg a Havelka kocsi. A vállalkozás elsősorban kőszenet, kavicsot és homokot szállít, de most Irtásosra fáért küldték:)

A konténeres vonatok mellett másik nagy kedvenceim a nyitott tehervagonok. Az első modernebb, 4 tengelyes Eas az 1985. évi Berliner TT Bahner katalógusban jelent meg, természetesen a DR színeiben (5220). A formát a Tillig vitte tovább, azóta számos festési változatot adott ki a 117 milliméter hosszú tehervagonból, illetve formavariánsok is megjelentek.

A hosszabb Eanos változat 2017 óta van a Tillig szortimentjében (ekkor láttam a 01771 szettet és a 15680 vagont formaújdonságként meghirdetni), ennek a sorozatnak (15680-15696) a legújabb tagja a 15675-ös számmal megjelent, CDC, Havelka feliratú kocsi.

Havelka Észak-Csehország meghatározó szilárd tüzelőanyag (szén és brikett), homok és kavics kereskedője, emellett foglalkozik hulladékok lerakásával és fémhulladék feldolgozással is, magyarul tűzépes és vashulladék-felvásárló. A vonaton található kód (DC-CZC) a vagon a cseh ČD Cargo tulajdona.

A szép sárga villám és a különféle kiegészítők helye

A kocsi a szokásos széles, gyufásdoboz kapott helyet, belül a vagon mellett kis zacskóban kapaszkodókat, fékcsöveket, tolatási fellépőket, akasztóhorgot találunk, illetve a nagy sárga fékezőkereket. Ezeket, mivel elsősorban játszom a vagonokkal, soha nem szerelem fel, viszont valószínűleg inkább faragasztóval tenném fel, nem pillanatragasztóval.

Javítófestések

Szeretem azokat a kocsikat, amelyek már modellgyárban javítófestést kaptak: ezek azok a kis, eltérő színű négyzetek és téglalapok az oldalfalon, illetve a pályaszám alatt. A vagon színe "vagonbarna", semmi feltűnő nincs benne, és ebben éppen ez a jó. A vagon oldalán a feliratok pontosak, a hajózáshoz kapcsolódó kampók és a vagon alján lévő kapcsolók is színezettek, sőt a vagon egyik oldalán sárga, figyelmeztető háromszöget is felfestettek. Ami fura, hogy a bárcatartóban papír van. Ennél a típusnál az oldalfal nem sima, az alsó harmada is nyitható, amelyet jól modelleztek.

Belső része sima, az ajtók már nem nyithatóak, mindenképpen rakomány kell bele

Ami probléma a modellel az a belseje. Felülről nézve sima az egész belső rész, még az oldalajtók sem látszanak belülről, ezért ezeknek a vonatoknak szinte mindig rakománnyal kell futniuk. Sajnos, a modell ajtaja sem nyitható, ez valószínűleg a tervezési koncepció része, de én visszalépésnek tartom.

Adatlap

Gyártó: Tillig
Katalógus száma: 15675
Hossza (ütközők között): 133 mm
Mozdony tömege: 155 gramm
Kuplung: KKKcserélhető
Korszak: Ep VI.
Megjelent: 2020. április, 2020. évi tavaszi újdonság

Mellékvonali nehézségek

A legtöbb terepasztalon a mellékvonali forgalmat modellezik. Nálam sincs ez másképp, van egy alsó, nagyobb állomás, meg egy felső, kisebb, amiből kiágazik a korábban bemutatott Irtásos zsákvonal. Újfent a mellékvonalak bezárásáról, személyszállítás felfüggesztéséről szólnak a hírek, és igaz-ami igaz, nálam is hasonló problémák vannak a Vonor-Irtásos vonalon, mint a bezárásra kijelölt vonalak többségénél: elavult, sebességkorlátos pálya, szűk ívek, fejlesztésre szoruló megállók, kevés vonatpár és a Bzmot az egyetlen, ami ki tudja szolgálni

Tovább a bejegyzéshez

 
Irtásos története

Úgy gondolom, hogy egy igazi terepasztalnak van története, egy elképzelt valósága. Ez a történet segít abban is, hogy jobban elképzeljük a tájat, ezzel is egy valószerűbb terepet építsünk.
Irtásos volt a terepasztal első elkészült része, persze, ezen is többször módosítottam, de most már véglegesnek tekintem.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.