Amikor elkezdtem az asztalt építeni, számos helyről kaptam tanácsot, akár kértem, akár nem. Az egyik ilyen volt, hogy a terepasztal bővíthető legyen, ezért kell egy sín, ami az asztal széléig ki van vezetve, hogy minimális bontással lehessen kapcsolódni.

A terv az volt, hogy az új rész Irtásos után, erdős területet átszelve, a hegyekben fog kapcsolódni - akár alagúton keresztül is. Irtásos - mint neve is mutatja -, egy kis forgalmú mellékvonalon helyi érdekű vasút mellett, erdő szélén, a hegyekben lévő megállóhely, ahonnan elsősorban fát szállíthatnak el, reggeli és esti hivatásforgalom van, esetleg hétvégén kirándulók jöhetnek. Ennek megfelelően van olyan része, ahol csak facsemeték sarjadnak, máshol nagyobb fák állnak, illetve egyszerű térképet is kapott az állomás.

Aztán, ahogy meglett a terepasztal már évek óta véglegesnek mondható helye, kiderült, hogy ez egy zsákvonal lesz, innen sehová nem lehet kapcsolódni, elég bután néznek a végtelenbe vezető sínek.
Ezt követően úgy folytattam a történetet, hogy az bevágásban hegyomlás történt, ami elzárta a vasút útját is. A hegyomlást még nem nőtték be nagyobb fák, fűcsomók, kisebb sarjadékok eredtek meg rajta, ez is mutatja, hogy a természeti katasztrófa csak néhány éves.
A vasúttársaság úgy döntött, hogy bár fakitermelés támogatására jött létre korábban a viszonylat, azonban napjainkban gazdaságilag már nem érdemes a vonalat helyreállítani, Irtásos után már nem volt kiszolgálás, így csak eddig az állomásig teszi használhatóvá a pályát. Igyekeztem azon, hogy észrevehető legyen: a vasúttársaság csak a legminimálisabb munkákat végezte el (támfalmegerősítés, kőszórás).
Irtásos egy nehezen megközelíthető és félreeső hely, korábban is vasúton lehetett legegyszerűbben elérni, igaz vezet ide egy erdei út is, azonban elhanyagolt állapota és jelentős meredeksége miatt ritkán használt, így a vasúti kiszolgálásnak továbbra is van létjogosultsága.

Havelka Eanos nyitott tehervagon

A konténeres vonatok mellett másik nagy kedvenceim a nyitott tehervagonok. Szeretem azokat a kocsikat, amelyek már modellgyárban javítófestést kaptak: ezek azok a kis, eltérő színű négyzetek és téglalapok az oldalfalon, illetve a pályaszám alatt. A 2020. évi tavaszi újdonságként megjelent és bemutatásra kerülő Havelka feliratú Eanos kocsi mindkét kívánságom teljesíti.

Tovább a bejegyzéshez

 
Csippentett rét

A bejegyzésnek eredetileg ezt a címet akartam adni: A fű, ami első látásra megtetszett, majd megutáltam, később megtanultam vele élni. Igen figyelemfelhívó cím lett volna, illett volna a korábbi bejegyzéshez, de aztán tovább gondoltam.
A bejegyzés egy olyan fű lerakási technikáról fog szólni, amely egyszerű, de hosszú időt vesz igénybe, rengeteget kell hajolni közben, azonban az eredménye szerintem tetszetős.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.