Modellbemutatás • 2019-06-23
Keresőszavak: tillig, start, reko, személyvonat,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
A modell egyszerűsége ellenére is látványos. Hagyományos REKO kocsinak néz ki, bár az ablak mögött látszik, hogy más a berendezés: kis asztalokat és hozzájuk passzoló üléseket lehet észrevenni..
A forgóváz, az ütközők és a kuplung egybeöntött, együtt fordul - ahogy régen a BTTB személyvagonok
A kocsinak ezen oldal sokkal izgalmasabb.
A modellel szeretünk játszani, rövidsége miatt minden íven siklás nélkül fordul. A vagont közvetítőkocsinak használjuk, a közelkuplunggal szerelt oldalra teszünk egy modernebb mozdonyt, a régi kengyeles kocsik oldalára pedig a többi kocsit. A START-os REKO vagonokból létezik első és másod osztályú, illetve másodosztályú csomagszállító kocsi is, így látványában hosszú és változatos szerelvény állítható ki.
Adatlap
Gyártó: | Tillig Bahn |
Katalógus száma: | 13759 |
Hossza (ütközők között): | 160 mm |
Kocsi tömege: | 58 gramm | Forgócsapok távolsága: | 95 mm |
Kuplung: | hagyományos kengyeles, cserélhető, 2019-től már KKK |
Korszak: | Ep V. - VI. (fantáziamodell) |
Elérhetősége: | Kifutott modell, 13758-as modell van helyette |
Egyes közlekedési vállalatok télen, amikor a trolibusz és a villamos felső-vezetékekre ráfagy a csapadék (első sorban ónos eső, de hó vagy zúzmara is) még a reggeli menetrend indulása előtt úgynevezett „törető járatokat” közlekedtetnek. Ezek a régebbi, forgalomból már kivont, menetrend szerinti forgalomban már nem közlekedő szerelvények tisztítják meg az utat a kényesebb és korszerűbb vonatok előtt.
A téli álom után, amikor ismét üzembe helyezem a terepasztalt, akkor én is ilyen törető mozdonyt alkalmazok a hibák megtalálására: olyan mozdonyokat, amelyekkel később nem játszom, csak a pálya tisztításában vesznek részt.
Ezek a mozdonyok kezdetben a Berliner TT Bahnen idejéből való hattengelyes „egység dízelmozdonyok” voltak, azaz azonos alapra épített Ludmilla és Nohab, amelyek kevésbé érzékenyek, könnyebb szétszedni és tisztítani.
Tavaly viszont eljutottam oda, hogy nem tudtam eldönteni, hogy a pálya, vagy a mozdonyok hibája miatt történt az elakadás a pályán, ezért új alanyt kerestem, ami a Tillis START TT-Express dízelmozdonya lett.
Két olyan tehervagont mutatok be, amelynek a feliratokon túlmenően is vannak magyar vonatkozásai, azaz eredetijük akár itthon is készülhetett volna. Mind a Tillig 2019. évi újdonsága, a Rail Cargo Austria Hbis-tt, mind a Roco már nem gyártott Hbbillns GYSEV modellje érdekes történettel rendelkezik.
A mai hírek közt vezető helyen szerepelt, hogy a újonnan vásárolt KISS motorvonatok bizony nem férnek el minden alagútban. Mi a helyzet a terepasztalomon, ha az emeletes vonatot vetném be a tömegek szálltására?