Itt befér, máshol volt a probléma.

A mai hírek közt vezető helyen szerepelt, hogy a újonnan vásárolt KISS motorvonatok bizony nem férnek el az alagútban.
Már az index.hu június 12-én publikált, minszki gyárlátogatása alkalmából készült
videóban is elhangzik A kérdés: belefér-e az alagútba. "A Déli pályaudvar alagútját valamint a piliscsabai alagutat vizsgálni kell..." - hangzott el válaszként.
Aztán ma a 24.hu oldalán megjelent egy cikk A MÁV olyan emeletes vonatokat vett, amik nem férnek be az alagutakba címmel.
Aztán a Regionalbahn már helyre tette a dolgokat a Vajon hogy megy be...? című cikkében.

A hírek miatt jutott eszembe, hogy nálam is volt olyan probléma, hogy a vonat az alagútban nem fért el. Az egyetlen, és próbaként vett emeletes vonat magasságával nem volt gond, a fotó csak a hírekre reflektálva került be. Az eredeti koncepcióban alagút nem is szerepelt a vasúti pályán, mivel itthon, a nagyvasúton több helyen csak bevágásokat ásnak, de végül győzött a mit ér a terepasztal alagút nélkül elv. Az alagút akkor egy nagyobb íven feküdt, bejárata jobbra, a vasúti átjáró után volt. Figyeltem arra is, hogy az alagút bejáratánál egy G1-es egyenes sín feküdjön, hogy könnyebbé tegye az alagútba jutást. Az akadály kb. 30 centivel hátrébb jelentkezett, aminek az oka az volt, hogy a BTTB sínek helyett Tilligre váltottam, és mivel más íveket kellett használnom, pár vágány helyét áthelyeztem. Emiatt egy vágány a régi alagút vonalára esett, és még éppen nem érte el a szabvány magasságot. Nem akartam arra folyton figyelni, hogy az egyik vonat elfér kimilliméterezve, a másik meg pont nem.

Nem volt mit tenni, újraterveztem az alagutat, csak a legszűkebb ívekkel, és áthelyeztem pár tartópillért, és főleg sokat bontottam. Az új alagút hozott legalább annyit, hogy messzebbről természetesebbnek tűnik a domborzat, illetve ezt már úgy terveztem, hogy levehető a hegytető. Amikor már úgy gondoltam, minden jól fog menni, jött a kis sugarú ívvel kapcsolatos gondok, amiről majd egy másik bejegyzésben írok.

Az emeletes vagon egy Bdz 750 sorozatszámú modellje, melynek eredetije 1993-tól a Görlitzben készült a DB számára.

Tillig Start bisztrókocsi

Egyszerűsített kiépítésű, de kinézetében izgalmas személykocsit mutatok be, amely a Tillig belépőszintű kínálatában szerepel és árazása is ennek megfelelő.

Tovább a bejegyzéshez

 
Négytengelyes konténerszállító kocsi a Busch-tól

Folytatom a konténerszállító vagonok bemutatását, ezúttal a Busch négytengelyes modelljét, amely 2 DHL feliratú csereplatót szállít. A modell már kifutott, nem elérhető, de a konténerszállító vagonja még igen.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.
Az időbélyeg nem alkalmas azonosításra, az oldal első elérésének időpontját tartalmazza.