Játéktigris.hu - Blog a terepasztal építéséről és modellgyűjtésről

Elmúlt a nyár…

Újdonság bejelentések • 2025-08-30 

Keresőszavak: tillig, újdonság, hálókocsi, mÁv, gőzmozdony,

A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.

Olaf1541, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons Dampflokomotive der Baureihe 03 der Deutschen Reichsbahn auf der Drehscheibe des Bahnbetriebswerk Dresden Altstadt

Formaújdonságok

04150 cikkszámon egy BR03.0 DR III. korszakos gőzös jelent meg. Sajnos, ez a mozdony szintén egy nagygőzös, ami látványos, de inkább nagy terepasztalokra és modulasztalokra való, hiába szerepel mellette 310-es minimum ívsugár. A típust 1930 és 1938 között építették, a háború után a nyugat-német DB, a kelet-német DR, a lengyel PKP és a szovjet vasútakon is közlekedett, egészen a hetvenes évek elejéig. Az újdonság a leírás szerint a megújított alvázra épített mozdony.
A 95014 és 95015 cikkszámon egy, a budapesti kisföldalatti kialakításához hasonló, hattúnyakas nehézteherszállító vagon. Ezen vagonok érdekessége, hogy a középső rész mélyített, ehhez hasonlót (csak éppen nyolc tengelyes változatban) használt a Ganz is trafószállításra (pl: OVIT XV 50 pályaszámú transzformátor szállító teherkocsi). A modellezett kocsikat 1964-ben a belga Brugge-ben (Brüzs) gyártották a Német Demokratikus köztársaság vasútja részére, az utolsók 1997-ben kerültek selejtezésre. A kocsi két érdekes rakománnyal, egy gőzkazán tartállyal és egy rácsos hídszerkezettel kerültek be a katalógusba.
A harmadik formaújdonság a 95361 cikkszámon lévő, cseh, kéttengelyes tejszállító kocsi a II. korszakból.

MÁV WLAB hálókocsi Nagykanizsán, 2011-ben. NAC, CC BY-SA 4.0 , via Wikimedia Commons

Magyar vonatkozás

A nagyar vagonokért a 13. oldalig kell elhajtani, ahol két IV. korszakos kocsit találunk. A vasúttársaság természetesen még MÁV, és a szürke. széles csíkon fehérrel vannak felfestve a kocsihoz kapcsolódó egyedi jelölések.
A 16418 cikkszámon egy kusett (fekvőhelyes) kocsi található, ezen kocsiknak van egy nappali, ulőhelyes és egy éjszakai fekhőhelyes használata is az ülések átforgatásával. A kocsi első ránézésre a BC 59-41 sorozatú hevenes évek végén gyártott Bautzeni kocsikat modellezheti, amelyek elég sokáig, a kétezer-tízes évek közepéig szolgáltak.
A 16740 cikkszámon egy valósdi válókocsit találunk, szintés IV korszakos festéssel. Itt én egy WLAB 70-41 / 70-80-es Görlitzben hálókocsi kocsira tippelnék, amely sorozatok közül az utóbbi még Brassó felé közlektedtek a legutóbbi időkben is.
A katalógus a Tillig oldaláról tölthető le.
A klasszikus Y hálókocsi

Amikor a hálókocsira gondolok, akkor a bejegyzésben említett típus jut az eszembe, klasszikus Y kocsi, egy kicsit más tetővel és ablakiosztással. Ez a kocsi a MÁV állományában is létezik 70-80 középszámmal, elsősorban a Románi felé kerül besorolásra, Szlovákiában pedig Kassa-Prága, Kassa-Pozsony, Kassa-Homonna vonalakon lehet találkozni a kocsikkal, amelyeket a Wagon Slovakia Košice magán társaság üzemeltet.

Tovább a bejegyzéshez

 
Cseh ikrek

A Tillig 2025. nyári megjelenése volt a Cseh állami vasúttársaság (České Dráhy) kéttengelyes tehervonatának ikresített változata 01071 cikkszámon. Az is érdekes, hogy az a kocsi is kapható, amiből az iker tehervonatokat kialakították (14860, illetve egyszeri kiadásként 523303), így egy egységes kínézetű, de mégis részleteiben eltérő szerelvényt kaphatunk.

Tovább a bejegyzéshez

 
www.jatektigris.hu
Nándori András oldala
e-mail cím: info kukac jatektigris pont hu

Tájékoztatom, hogy az oldal nem használ sütiket, azonban a látogatottság követéséhez az oldal címeiben időbélyeget használok.

Az oldal fejlesztése és biztonságának megőrzése érdekében tárolásra kerülnek az oldal felé elküldött kérések közül a böngésző címsorába paraméterként beírt értékek is.