Modellbemutatás • 2024-11-27
Keresőszavak: ls models, személyvagon, mÁv, start, hálókocsi,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
Piacigény felmérés az www.elriwa.de oldalán
Ezt a bejegyzést megírhattam volna korábban is, mivel a hálókocsik már augusztusban megjelentek, ugyanakkor ez egy olyan kiadása volt az egyébként TT méretnek ritkán gyártó belga L.S.Modelsnek, amely előrendelésben szinten teljesen elfogyott, a bejegyzés írásakor már csak utolsó darabokat lehet megtalálni a kereskedőknél. A címben szereplő új színterv a 2016-tól a motorkocsikon bevezetett fehér-kék-sárga, és a személykocsikra MÁV IC+ kocsikkal bevezetett színtervét takarja, amelynek külön nevét nem találtam meg (1)
Forrás: Wikipedia, Orosz WLABmee típusú hálókocsi, jelenleg Szlovákiában használják Készítette: Falk2 2012. szeptember 19-én
A különféle kapcsok és csövek megszokott kiegészítők, a külön adott ülések nem
A hálókocsi két oldala nem egyforma, ennek a kocsinak a teteje még sima, az alváza ellenben nagyon részletesen kidolgozott.
A festést tekintve leköveti a MÁV-START új színtervét, beleszámítva az ablakok feletti feliratokat is. A modellen a hálókocsi embléma feletti ablak kerete fekete, de az interneten találtam kék és fekete színű keretet is. A vagon lengőajtó felett van egy panel, amely után a tetőív lefelé megtörik. Mind a törés, mind pedig a panelt elhelyezése valósághű. A talált képek alapján a tetőszellőzők száma és elhelyezkedése is megfelelő. A tető nem bordázott. A kocsi vége keskenyedik, a törés a képek alapján az eresz szélénél kezdődik, és ez a modellen is megtalálható. Az oldalfalból csak az ajtó feletti eresz emelkedik ki, illetve az iránytábla tartó kerete látszik. Közelebbről nézve az ajtónyitó gomb is kidomborodik. A kocsi szélén számos kis fogantyú található, ezek mind megtalálhatóak a modellen. A fellelhető képek alapján a modellen több doboz van az alvázon, mint a valódi kocsin, a főkapcsoló mellett. Ezeken az alvázra szerelt dobozokon is van tamponált és jól olvasható felirat vagy piktogram.
Forgóváz megoldások: a Tilligé egy mostani fejlesztés az L.S. Modellé már elmúlt 10 éves
A kocsik alatt a GP200-as forgóváz található meg, amelyeket egyes Halberstadti kocsik alá építettek utólag be. Összehasonlítva Tillig legutolsó fejlesztésével, látszik, hogy ez nem mai tervezés, de még mindig bőven átlag feletti.
A kisebb részletek sem elnagyoltak
Az átjárónál 3 vörös végzárlámpa található, az átjáró ajtónál olyan, játék közben nem látható dolgokra is figyeltek, mint az átjáróajtó nyitó külön festése, illetve a lehajtható lemez kialakítása. Az alváz a méretben megszokottnál kidolgozottabb, műanyag öntvény, egyedül a ventilátorokat tartalmazó két henger az, amit a modernebb kiadásokon másképp készítenek el. TT méretben az utóbbi időben nem lehetett panaszunk a feliratokra, de ez tényleg hihetetlenül precíz. A legkisebb felirat is olvasható, az ajtó mellett lévő gombok színezése sem csúszott el.
A belső festése TT méretben nem megszokott, ha van is, inkább jelzésértékű, szemben ezzel a modellel
A hálófülkék ablakán csak azt lehet látni, hogy fülkénként az ágyak előkészítettek, de a játék közben nem látható felső ágy sem csak egy szimpla polc. Ahhoz, hogy minden részletet megismerjünk, közelről be kell nézni az ablakon, de nem lennék meglepve azon sem, ha csak a modell szétszedésekor látnánk meg egyes eldugott elemeket.
Csak az ablakon benézve láthatóak az előkészítő konyha berendezései is, a fém mosogató, illetve a kísérő személyzet hálófülkéjének berendezése.
A kocsi folyosó oldala belülről festett, ahogy az igazi járműnél láthatjuk, fülkénként különbözőek a színek. Ez a rengeteg szín TT-ben tényleg nem megszokott a gyári modellek esetében.
Adatlap
Gyártó: | L.S. Models |
Katalógus száma: | 58214 és 58215 |
Korszak: | VI. |
Hossza (ütközők között): | 220 mm |
Tömege: | 74 gramm |
A görlitzi 1. számú gyár bejárata a Christoph-Lüders-Straßeról. Forrás Wikipedia, készítette: Frank Vincentz 2010. júniusban
Minden gyűjtőnek – nemcsak a vasútmodell gyűjtőkre gondolva – van valami olyan álma, amelyekre évek óta vár. Az én ilyen vágyam a halbi vezérlő volt, amely egy kisebb késés után megérkezett. A Tillig azonban nemcsak ezt 12651-es cikkszámú modellt adta ki, hanem a teljes Halberstadtban készült kocsiflottát 12602 és 12603 számon 2. osztályú és 12605 cikkszámon egy vegyes osztályú vagont is. Ezek a modellek azonban teljesen újratervezettek, hiába hasonlítanak a korábbi években kiadottakhoz.