Modellbemutatás • 2024-09-24
Keresőszavak: auhagen, targonca,
A bejegyzésben konkrét termékek jelenhetnek meg. Ezeket a termékeket megvásároltam, azok felhasználását, illetve konkrét tapsztalataimat írom le. A termékkel kapcsolatban leírt vélemény az egyéni ízlésemet tükrözi.
A dobozban kevés alkatrész található
Az első lépések egyszerűek
Egy kicsivel bonyolultabb volt az apró alkatrészeket
A következő lépés volt szerintem a legbonyolultabb. Az egyes lyukakba kellett elhelyezni a targonca emelőszerkezet kezelőrúdjait, illetve a kipufogót. Egy kézi fúróval kicsit tágítottam a lyukon. A targonca motorházát egy kétoldalú ragasztócsíkra tettem, hogy ne tudjon elmozdulni. A kicsi alkatrészek végét folyékony ragasztóval rögzítettem és csipesszel tettem a kitágított lyukakba.
Két emelőszerkezet közül lehet választani
Ezt követően lehet kiválasztani, hogy a targonca milyen magasra emeljen, én mindkét esetben a hosszabb emelőszerkezetet választottam.
A kész targoncák
Ezt követően már csak a villák és a raklapok voltak hátra. A raklapokba a villák jól beilleszthetőek, ugyanakkor, mivel elég vékonyak, törékenyek is. A csomagból a targoncák összeállítása nagyjából 1 óra.
Adatlap
Gyártó: | Auhagen |
Katalógus száma: | 43685 |
Korszak: | IV. – V. |
Megjelent: | 2024. augusztus |
A jelenleg kapható TT épületekből sokat meg lehetett vásárolni a keletnémet Vero kínálatában a cég 1990-es megszűnéséig. Ezek a H0-hoz és a TT-hez egyaránt ajánlott épületek 1 a 100-hoz méretarányban készültek. A Vero termékeit több cég vette át, a H0-TT termékvonalat az Auhagen vitte tovább. Természetesen az Auhagen kínálatában megtalálhatóak a TT-hez méretezett 1:120 méretarányú épületeket is, de ebben a bejegyzésben kifejezetten a Vero városi sorházait vizsgálom.
2023-ban az Auhagen megjelentette az M24-es után az utódját is, amellyel még pár évvel ezelőtt is találkoztam a pesti utakon, mint tüzépes sóderszállító vagy mint önkormányzati virágöntöző jármű. A járműveket 1978 és 1992 között gyártották, de mára már nagyon ritka vendég az utakon.
Minden gyűjtőnek – nemcsak a vasútmodell gyűjtőkre gondolva – van valami olyan álma, amelyekre évek óta vár. Az én ilyen vágyam a halbi vezérlő volt, amely egy kisebb késés után megérkezett. A Tillig azonban nemcsak ezt 12651-es cikkszámú modellt adta ki, hanem a teljes Halberstadtban készült kocsiflottát 12602 és 12603 számon 2. osztályú és 12605 cikkszámon egy vegyes osztályú vagont is. Ezek a modellek azonban teljesen újratervezettek, hiába hasonlítanak a korábbi években kiadottakhoz.
Idén Balatonfüreden nyaraltam és vonattal érkeztem. Bár már többször jártam az állomáson, először gondoltam úgy rá, mint egy terepasztal lehetséges állomására. Ahogy elkezdtem írni a bejegyzést, egyre több információ bukkant fel, az írás bővült és a leghosszabb bejegyzésévé vált a blognak, ezzel együtt az eredeti gondolat nagyon kis részre redukálódott. Ez a bejegyzés inkább történeti áttekintő lett, mint terepasztal-építésről szóló bejegyzés, azonban szerintem egy terepasztal akkor tud jól működni, ha van hozzá történet.